Jak promować swoje aukcje na eBay jako sprzedawca?
Zakupy online cieszą się nieprzerwanie dużą popularnością. Dotyczy to praktycznie wszystkich branż i dziedzin życia, od ubrań i butów, przez kosmetyki, gadżety i elektronikę, meble aż po artykuły spożywcze. Na rynku panuje duża konkurencja. Jak zatem wyróżnić się na jej tle? Poniżej podpowiadamy i przedstawiamy kilka skutecznych sposobów na zwiększenie sprzedaży wystawionych produktów.
Czym jest promowanie oferty?
Promowanie oferty ma na celu zwiększenie widoczności produktów poprzez wyświetlanie aukcji większej liczbie kupujących, co zwiększa szanse na ich sprzedaż.
Reklamy (czyli promowanie oferty) to narzędzie marketingowe, oferujące wiele sponsorowanych miejsc emisji w sieci eBay, pomagające zwiększyć widoczność ofert sprzedaży.
Na podstronach eBay istnieje ponad 60 miejsc, gdzie mogą pojawić się promowane oferty, jak na przykład wyniki wyszukiwania.
Promowane aukcje serwisu eBay są również wyświetlane w widocznym miejscu na dole stron produktów jako sugerowane i powiązane przedmioty, a także na stronie głównej serwisu.
Dopiero stawiasz swoje pierwsze kroki i nie wiesz dokładnie, które oferty nadają się do promowania?
Podczas konfigurowania kampanii system możesz oznaczyć niektóre z ofert jako ”Rekomendowane”. Oznacza to, że mają one największy potencjał reklamowy ze względu wysokość popytu na dany produkt oraz konkurencję.
Istnieje także możliwość promowania ofert za pomocą opcji dodatkowych. Jedną z nich jest zdjęcie z galerii — fotografia przedmiotu pojawia się wyróżniona w wynikach wyszukiwania. Drugim jest nazwa pomocnicza – użytkownik ma wtedy możliwość dodania dodatkowych informacji o przedmiocie pod nazwą główną. Ciekawym sposobem jest także umieszczenie oferty w dwóch kategoriach, co pozwala podwoić liczbę potencjalnych kupujących. Opłata za korzystanie z dodatkowych opcji promocyjnych jest stała i zależy od wybranego rodzaju promocji – czy jest to zdjęcie z galerii, nazwa pomocnicza czy może umieszczenie oferty w dwóch kategoriach.
Czy warto promować aukcje?
Z pewnością promowanie aukcji jest działaniem opłacalnym, gdy oferujesz dobrej jakości produkty w konkurencyjnej cenie i chcesz, aby dowiedziało się o nich jak najwięcej osób. Promowane oferty będą pojawiać się w wynikach wyszukiwania na eBay, ale także w serwisach partnerskich. Jednak tylko w tych regionach, w których Twoje aukcje kwalifikują się do sprzedaży.
Należy przy tym pamiętać, że na pozycję i ranking ma wpływ wiele czynników, w tym także współczynnik reklam, jakość oferowanych produktów, trafność wyszukiwania, a także konkurencyjne oferty.
Co warte podkreślenia, promocja na eBay działa na zasadzie " nie sprzedajesz, nie płacisz" co oznacza, iż płatność za reklamę pobierana jest tylko wówczas, gdy kupujący dokona zakupu reklamowanego produktu w ciągu 30 dni.
Sama aktywacja kampanii jest bardzo prosta i wymaga zaledwie kilku kliknięć. A dzięki dostępowi do panelu reklam, sprzedający ma możliwość nie tylko wyboru oferty do promowania oraz stawki za reklamę, ale też bieżącego monitorowania optymalizowania kampanii.
Niestety nie wszystkie aukcje, mogą być promowane na eBay. Kategorie produktów, których reklamowanie jest niedostępne to między innymi: Bilety, e-papierosy, Motocykle, Pojazdy, Nieruchomości oraz Oferty hurtowe. Reklamy nie są także dostępne dla aukcji z licytacją.
Jak stworzyć i ustawić reklamę?
W celu promowania oferty należy wejść w zakładkę Sklep w Panelu sprzedawcy. Następnie przejść do sekcji Promuj oferty sprzedaży. Wybrać nazwę z menu rozwijanego, następnie wybrać nazwę rzędu, a potem opcję Dodaj rząd. Na koniec wskazać aukcję, którą chce się reklamować, poprzez opcję Wybierz ofertę sprzedaży.
Na eBay nie istnieje limit ofert, które można promować poprzez płatne reklamy. A zatem sprzedający sam decyduje o tym, jakie oferty opłaca mu się w taki sposób reklamować.
W procesie tworzenia promowanych aukcji warto skorzystać z funkcji automatycznej kampanii, która pozwala oszczędzić dużo czasu podczas codziennego wystawiania produktów.
Funkcja ta umożliwia automatyczne dodawanie i usuwanie wpisów do kampanii, które obejmują przypisywanie stawek za reklamy na podstawie ustawionych reguł.
Aby odpowiednio ustawić reguły dla kampanii, należy użyć filtrów-cena lub kategoria. Pomoże to w określeniu, jakie oferty warto promować. Następnie należy zautomatyzować i ustawić stawki za reklamę na sugerowane dzienne stawki za reklamę dla każdej aukcji. Po odpowiednim skonfigurowaniu reguł wpisy są automatycznie dodawane oraz usuwanie z listy promowanych kampanii na podstawie stworzonych filtrów.
Ile kosztuje promowanie ofert?
Na wysokość kosztów, jakie trzeba ponieść za reklamę produktów na eBay, wpływa wiele zmiennych, takich jak, chociażby sezonowość, parametry przedmiotu czy dotychczasowe wyniki sprzedaży.
Reklamy na eBay działają na podobnej zasadzie jak Google Ads, czy Facebook Ads. Zatem to sprzedawca określa maksymalną stawkę, jaką chce zapłacić za daną reklamę, Należy jednak pamiętać, iż aby odnieść sukces, trzeba znaleźć równowagę między wynikami a kosztami. Biorąc pod uwagę, iż na rynku panuje duża konkurencja, warto na bieżąco monitorować i analizować wysokość kosztów poniesionych na reklamę. W przypadku trudności z ustaleniem optymalnego budżetu reklamowego warto przełączyć się na sugerowane stawki za reklamy, które oferuje eBay.
Należy także pamiętać o tym, iż sprzedawca płaci za reklamę tylko wtedy, gdy kupujący kliknie promowaną ofertę i kupi promowany produkt w ciągu 30 dni. Jest to zatem rozwiązanie bardzo korzystne dla wystawiającego aukcję, ponieważ zapłaci tylko wówczas, gdy reklama faktycznie przyniesie efekt.
Panel reklam — czym jest i jak działa?
W panelu reklam można monitorować i optymalizować swoje kampanie reklamowe. Znajdują się tam dane analityczne, wykresy i raporty z kampanii, w tym dane o kliknięciach, CTR, sprzedanych przedmiotach, konwersji, zapłaconych stawkach.
Raport o sprzedaży pokazuje jakie produkty zostały sprzedane dzięki reklamom oraz wysokość opłat za promowanie z ostatnich 90 dni. Z kolei dedykowane raporty o kampaniach zawierają dane o wynikach dla poszczególnych ofert oraz zwrocie nakładów na promowanie.
Panel reklam jest bardzo przejrzysty i intuicyjny. Nawet początkujący użytkownik nie powinien mieć problemu z jego obsługą.
Jak jeszcze można poprawić wizerunek aukcji? — dobry opis, zdjęcia
Wszystko zaczyna się od właściwego tytułu aukcji. Należy zadbać, aby znalazły się w nim słowa kluczowe, na podstawie których użytkownicy wyszukują produkty, które ich interesują. Bardzo ważna jest klarowność, trzeba unikać ozdobników czy zbędnych informacji.
Prawdopodobnie najważniejszym elementem aukcji jest zdjęcie. To głównie na jego podstawie klienci oceniają produkt i stwierdzają, czy chcą go kupić. Dlatego też powinno być ono najlepszej jakości — ostre i dobrze oświetlone, przedmiot musi być przedstawiony z każdej strony i z różnych perspektyw. W cenie są zbliżenia pokazujące detale. Co ważne, tło musi być czyste bez żadnych zbędnych rzeczy. eBay pozwala na wstawienie 12 zdjęć za darmo — warto skorzystać z tej możliwości.
Bardzo duże znaczenie ma również opis sprzedawanych produktów. Musi być on dokładny, jasny i wyczerpujący, przygotowany w oparciu o frazy kluczowe zgodne z SEO. Sprzedający powinien klarownie przedstawić, co sprzedaje i opisać stan przedmiotu. Musi przy tym wskazać ewentualne wady i usterki produktu. W ten sposób uniknie oskarżeń o niezgodność przedmiotu z opisem.
Istnieje możliwość zaprojektowania aukcji, to znaczy przygotowania atrakcyjnej wizualnie strony, na której znajdą się dodatkowe opisy i elementy graficzne dostosowane do rodzaju produktu, jaki sprzedajesz. Istnieją nawet firmy, które w profesjonalny sposób przygotują taki szablon, a kupujący z pewnością docenią wysiłek, jaki włożyłeś, by w rzetelny i ładny sposób przedstawić sprzedawane produkty.
eBay oferuje kilka sposobów na wyróżnienie swojej oferty. Może być to promowanie poprzez reklamy lub użycie opcji dodatkowych. Warto zadbać również o atrakcyjny wygląd ogłoszenia. Wszystkie te sposoby z pewnością sprawią, że dane ogłoszenie będzie lepiej widoczne.